Her seferinde başka bir ekip üyesiyle gerçekleştirdiğimiz Ekibe Sorduk 12'nin konuğu yeni çevirmenimiz ve balonlamacımız Lucifer.


Klasik soruyla başlayalım
MARVEL mı, DC mi?

DC benim için okunası önemli serileri barındırırken ne yazık ki Marvel benim için sadece Sinematik evreniyle izlenesi hoş filmleri barındıran bir yapı.

İkisini de övdün. Çift taraflı ajan mısın?

Daha çok ikisine de farklı açılardan bakıyorum.

Peki kral. Bugün, yani biz bu röportajı yaparken yarın yayınlanacak olan sayıda Lucifer ismini kullanıyordun ve bu senin ilk sayındı bu blog adına. Aklında farklı isimler olduğunu düşünüyorum. Sana hitap etmem için lütfen söyler misin, Lucifer olarak devam mı edeceksin, yoksa aklında farklı bir isim var mı?

Lucifer'i veya Lightbringer'i düşünüyorum.

Pekala sevgili Luci, 
Çizgi romanlarla nasıl tanıştın?

Aslında çizgi romanlarla tanışmam çok küçükken izlediğim Spiderman filmlernin çizgi roman uyarlaması olmasının öğrenmem ve birçok filmin orijin olarak çizgi romanlardan uyarlandığını öğrenmemle oldu.

Peki en sevdiğin 5 erkek ve 5 kadın karakteri saymanı isteyebilir miyim?

Kadın: Death, Sabrina, Zatanna, Mazikeen, Lilith             
Erkek: Lucifer Morningstar, Morpheus, Deadpool, John Constantine, Michael Demiurgos

Peki ya villainlar?

Anti-Monitor, Basanos, Loki Skywalker, Azazel, Great Evil Beast.


En sevdiğim villain eski sevgilim benim de.
Sence en çok haksızlığa uğrayan karakter kim, Luci?

O_o  Bana kalırsa bu kesinlikle Lucifer'dir. İsyan etmesi, adının kirletilmesi ve birçok şeyin kendi iradesinin dışında olması Tanrının İradesine sahip bir karakter için çok acı verici olmalı.

Sence Lucifer'ın hak ettiği son ne?

Lucifer'in hak ettiği son her şeye kendi iradesiyle karar vermesi.

Okuyuculara önerdiğin bir hikaye veya seri var mı peki?

Kesinlikle Sandman'e göz atmalarını öneririm. Morpheus'un DC Vertigo'nun ana çekirdeği olarak kabul edilmesinin yanı sıra bugünkü solo serileri yapılan pek çok karakterin temelleri bu seride atıldı.

Kesinlikle katılıyorum. Keşke herkes Sandman okusa...
Peki sence ölmesi gereken bir karakter var mı?

Stingy Jack'in  hayatta kalması gerektiğini veya kalabilecek kadar zeki birisi olduğunu düşünmüyorum. Tamamen yazar farkından oluşan farklılıklar yüzünden bu kadar saçma bir karakteri seride bulunduruyorlar.

Şu an çizgi romanlarda bir olayı değiştirecek olsan, hangi olayı seçerdin?

Daniel Hall'ın asla doğmamasını isterdim. Veya John Constantine Lux'a geldiğinde Lucifer ile karşılaşmış olmalarını.

Daniel Hall...Üzücü şeyler hatırlattı bu isim bana :( 
Sabırsızlıkla beklediğin bir çizgi roman filmi var mı, ya da olmasını istediğin?

Evet bana da öyle. Hmmm aslına bakacak olursan Birds of Prey diyebilirim.

Hep kötü şeylerden bahsettik. Peki çizgi romanlarda şahit olduğun en güzel an neydi?

Trajedinin güzelliği budur... Şahit olduğum en güzel anlardan birisi Joker'in Batman'e bir hikaye anlattığı ve beraber güldükleri kısımdı. Açıkçası yeri ve zamanına göre gayet güzeldi.

Bize bir de seni çok etkileyen bir replik söyleyebilir misin?

Choronzon: Yaşamın zıttıyım ben, kıyamet canavarıyım, her şeyin sonundaki karanlığım. Kâinatların, Tanrıların, Dünyaların... Her şeyin sonu. SSS. Şimdi ne olacaksın bakalım Düşler Lordu? 
 Morpheus: Umudum ben.

Bu replik...karşımda bir Sandman hayranı olması beni çok mutlu etti açıkçası. Çok keyif aldım sana soru sormaktan. Son olarak klasik sorumuz.
Ekipte kiminle çalışmak isterdin?

Cygnus, Wally ve Lilith.

Umarım bir gün beraber çalışırız. Son olarak söylemek istediğin veya eklemek istediğin bir şey var mı?

İnsanlara Replik Tımarhanesinin yaptığı çevirilerin ne kadar zor ve emek isteyen bir şey olduğunu belirtmek istiyorum. Burası Yayınevlerinin düşük para için asla yapmayacağı mükemmel çevirilere sahip bir yer. Bu kısma bir göz gezdirdiyseniz teşekkür ederim.

Sen muazam bir insansın. Umarım fazlasıyla güzel anımız olur bu ekipte. 
Hoşgeldin ve daima mutlu kalman dileğiyle.