Hoşgeldin, Cygnus. Klasik soruyla başlayalım.
DC mi, MARVEL mı?

DC evreni daha yakın geliyor, DC diyeceğim.

Ne açıdan daha yakın geliyor mesela?

Genel olarak hikayeleri beni daha çok çekiyor. Marvel demememin asıl sebebi küçükken sürekli kıyaslandığım birinin Marvel sevmesidir. Ona karşın hep DC derdim öyle de kaldı.

Onu öldürdün mü?

Şşş bu bir sır.

Peeeki en sevdiğin 5 karakteri sayabilir misin?

Morpheus, Lucifer, Death, Guy Gardner veee Matt Murdock veya Hal Jordan diyebilirim.

Neden Guy Gardner abi?

Biraz kaba ve kibirli de olsa fedakar, sevimli ve eğlenceli biri bence. Ve en büyük fanı da kendisi!

İçinde, yansıttığının tam tersi biri. Bana Donna Noble karakterini hatırlattı. 
En sevdiğin çizgi roman nedir peki?

Donna Noble :')
Favorim Sandman serisi. Onun dışında çevirdiklerimiz arasında ise 
Hellblazer - İntihar Köprüsü bayağı sevdiğim bir hikayeydi.

İntihar Köprüsünü çevirmeye üşenip sana itelemiştim.
Nasıl başladı blogla olan hikâyen?

Günün birinde Wally dostlarım kaçtı yanımdan umutlarım gibi diye yakınıyordu. Pek çok üyenin gittiğinden kalan birkaç kişi olduğundan bahsetti. O gün blog kapanmazsa çeviri yapmayı denemeye karar verdim. Wally'e söyledim o da kabul etti Lucifer'la denedik. O günden beri köleyim. Fakat güzel bir kölelik bu, bunun için Wally'e teşekkür ederim ama ona söyleme.

Wally çaycılık yapıyor. En sevdiğin çizgi romanlar?

Bunun çoğul olmayan versiyonunu sordun zaten. Klon Wally hafızasını kaybediyor...

Oha... Oha! Nasıl oluyor bu? Bu işi bırakmanın zamanı cidden gelmiş...

Yaşlanıyorsun kral.

Ben öleyim artık.
Çizgi romanlarda olmasını beklediğin bir olay var mı?

Bilmiyorum. Hayatımda da olmasını beklediğim bir olay yok.
Bunun eğlenceli bir etkinlik olması gerekiyordu üzgünüm.

Sorun değil. Olması gerektiği gibi olur. Üzücü şeyler hep olur.
Sana bir hikâye anlatayım mı?

Evvet anlat

Blog zor dönemlerdeyken ve çevirmenler seriler altında ezilirken bir bir eksiliyorduk. Savaşı kaybedecektik. O sırada sisler arasından aksaçlı bir evliya geldi ve tek seferde 5 seri birden çevirdi. Düşman bozguna uğramıştı. O aksaçlı sendin. Sonra saçlarını boyattın. İşte saçlarını boyatmak için borç verdiğim parayı geri ver.

Yazıklar olsun. Saçlarımı Delirium gibi boyayın dedim boyayamadılar. Kuaföre dava açayım kazandığım parayı da bölüşürüz.

Filmi çıksa süper olur dediğin bir karakter var mı?

İyi bir Green Lantern filmi güzel olurdu. Sandman, Otostopçu ve Yerdeniz serilerinin dizilerini batırmasınlar o bana yeter.

İyi bir GL filminde ne olmalı sence?

Solo filmlerde minik bir sahnede yardıma gelen bir Yeşil Fener görsek, çizgi romandan bihaber olan izleyicilerin de ilgisini uyandırsalar. Keşke vasat olmayan Green Lantern'lı bir Justice League görsek üstüne de GL Corps patlasa fena olmazdı. Villain temalı film istiyorlarsa da Sinestro'nun ortalığı dağıttığı tercihen Luke Evans'ın oynadığı sağlam bir film çekilebilir...

Peki keşke çıkmasaydı dediğin bir film var mı?

Suicide Squad.

Nesini beğenmedin?

Kötü kötü ölümlerin olduğu, 5 dakikalık ekran süresinde aptal bir Joker karakteri çizilen, popüler kültür manyağı ergenleri eğleyen, e izledim de ne oldu şimdi denilecek gereksiz bir filmdi.

Suç filmin değildi ve açıkçası Joker'i silinen sahnelerini görmeden yargılamamamız gerekiyor. Sen ne anlarsın be izlediğin tek film Cumali Ceber.

Ben önüme gelenle yargılarım. Leto'dan da kötü bir Joker olmazdı bana ne silmeselermiş. Cumali Ceber'i ekibe alım yaparken herkese zorla izleten sensin bunu yaymamam için para yolla.

Kaç para istiyorsun?

Senin paran yoktur şimdi. Harley Quinn cosplayi yab bize.

Namusumla Cumali Ceber izlerim daha iyi.
Çizgi romanlarda değiştirmek istediğin bir olay var mı?

Bilmem, yok sanırım. Benim düşünme yetim yok böyle sorular sorma. Replik falan sor.

En sevdiğin replik?

2 tane söyleyeceğiim!

"Fakat...burada düşlerin de gücü yok mu sanıyorsun? Söyle bana, Lucifer Sabahyıldızı... Siz, hepiniz, sorun kendinize... Ne gücü kalırdı cehennemin, buraya hapsolanlar cenneti düşleyemese?"

"I want them to remember the hero I was. The hero I can still be. I want them to see me in my brightest light. Not as Hal Jordan, Parallax... But as Hal Jordan, Green Lantern."

Biz onu Lucifer Seheryıldızı diye çeviriyoruz özenti köppeeek

Kes lan. Venüs değil mi bu sonuçta, Lucifer Güzelhanımefendi orijinali.

Seheryıldızı Venüs mü olum sizi nasıl işe aldım ben?

Nickim takımyıldızı adı mal mıyım ben. Cahil, Venüs'e verilmiş isimlerden biri. Gezegen olduğunu bilmedikleri dönemlerde yıldız olduğunu düşünüyorlar Venüs'ün. Zühre, Sabah Yıldızı, Akşam Yıldızı, Çoban Yıldızı vs. bir sürü ismi var.

Tekrar okudum şu son kısımda ukala ukala konuşmuş gibi olmuşum. Silelim mi orayı? Kendimden nefret ediyom skfnks

Ekibe sordukda hiçbir kısım silinmez. Ukala konuşmadın. 

Beni sen sananlar olmuştu. Kötü kötü konuşurum faturasını sana keserler.

Herkesi ben sanıyorlar. Boşver.
Ekipte beraber çalışmak istediğin alter egom var mı?

Hangi senle çalıştığım fark etmez ben. Sadece kendi kendime konuştuğum kısımları görmezden gelip burası tımarhane zaten desinler yeter.*

Sana sormamı istediğin bir soru var mı?

Neden hala hayattasın Cygnus? Yetkililer beni simülasyondan atmıyor, patronum Lucifer bitmeden ölemezsin diyor Wally.

Okuyuculara söylemek istediğin bir şey var mı peki?

İyi okumalar. Günaydın. Ve olur da görüşemezsek; iyi günler, iyi akşamlar ve iyi geceler.

Görüşürüz, kral. İyi ki varsın.


*Cygnus çeviri metinlerinde kendi kendine konuşur, şarkı linki ekler, şarkı söyler, alternatif çeviriler yazar falan filan. Birkaç sayıda yanılmıyorsam dikkatsiz balonlamacılar tarafından o kısımlar da eklenmişti bir ara. Güzel şeyler bunlar. İlk defa dip not geçiyorum yeeeey.